Alla inlägg under april 2014

Av Annika Gelin - 6 april 2014 10:19

Oj, vilken rush det var igår! Vi stod på barnloppis och sålde till en grundplåt för dotterns klassresa. Väldigt trevligt och så bra att välja begagnat!
Efter lite trädgårdsfix drog vi till Lerbäck på teater med mormor. Trerätters och galenskap på högsta nivå i farsen "All inclusive"! Underbart!

Av Annika Gelin - 4 april 2014 22:14

Visst är det vår! Älskar den krispiga morgonluften och den knalliga blå himlen! Älskar rabatten som svämmar över av krokusar och snödroppar. Älskar känslan av att vakna ur en djup sömn. Och solen! Igår fick vi njuta av den grannen och jag på en lång jogging. Tjejerna studsade. Fåglarna drillade! Nu är det vår, tra la la la!

Av Annika Gelin - 2 april 2014 23:18

Krispig morgonluft. Blå aprilhimmel. Cykelturen till jobbet gick som en dans. Texter att nöta och blöta. Hälsade på en kär släkting efter lunch. Cyklade hem. Fixade påskgodis och promenerade med dottern i skogen. Vi talar så bra där, vi mår så bra bland träden. Vi hamnade mitt i jakten på en skabbräv utan att se den, men rådjuret skymtade vi mellan grenarna. Åkte hem och lagade gös. Firade autismdagen. Lägger mig nu med tårar i ögonen. Tänker på att livet måste vara så grymt för vissa. Det är alltid de snällaste som drabbas hårdast. Kan du svara mig Gud, varför?

Av Annika Gelin - 2 april 2014 06:20

Idag är det världsautismdagen. Vi hissar flaggan för Frida och alla andra underbara barn och ungdomar som har en diagnos inom autismspektrumområdet. Ni är alla fantastiska utropstecken för att tänka annorlunda. Ni har nåt att lära oss i ett samhälle där mallen blir allt mer fyrkantig och trång kring hur man "ska" vara för att "passa in". Vem avgör hur en lycklig och lyckad människa ser ut 2014? Ni har särskilda behov, men vem har inte det?! Jag är så tacksam för mina två funktionsunika barn och allt ni lär mig. Det är en gåva att få leva med er!

Av Annika Gelin - 1 april 2014 23:00

Den lyste i blått. Var med mamma i barndomens blåsippsbacke idag. Nästa gång vi besöker den ska vi ta med kaffet, en kopp av den ädla drycken ska drickas där, annars kan det inte bli vår på riktigt. Så länge jag lever kommer jag att åka dit när det våras. Ikväll släppte vi in sommaren i Glödrepet. Povel Ramel, Ted Gärdestad och ABBA. Ett härligt program blir det!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards