Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Annika Gelin - 9 februari 2011 21:44

 

Jag - och många med mig - undrar ibland varför media bara rapporterar om det negativa. Sen tiden då jag själv arbetade professionellt i media har jag insett att de positiva händelserna kanske inte lika självklart tar sig igenom nyhetsvärderingen. Men de finns - och det är alldeles underbart när man får läsa eller se sådana guldkorn. Ta bara tanten med handväskan som stoppade ett butiksrån i en brittisk stad. Kolla in klippet på dn.se så får du le idag.

Det är en konst att ha en positiv hållning till livet. Att ha tillit i tanken till att det ordnar sig fast känslan kanske är negativ. Varje kväll innan jag somnar brukar jag tänka igenom dagen och summera de tre bästa stunderna jag haft. Det känns så skönt och bra - och hittills har jag inte upplevt en dag utan guldstunder.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards