Alla inlägg den 1 november 2015

Av Annika Gelin - 1 november 2015 01:24

När livet känns tungt är det bra att samla på verktyg som hjälper till. Ett av mina är böckerna. I höst har jag hittat inspiration och tröst i Ernst Kirchsteigers bok "Lyckan i det lilla".
Han är klok den där Ernst. Vet att många inte gillar honom. Men man kan inte bli älskad av alla, särskilt inte den som går sin egen väg.

Av Annika Gelin - 1 november 2015 01:10

Gymmet är den nya kyrkan. Så har någon sagt. Dyrkan av kroppen är fascinerande i vår tid- och enahanda. Varför kan vi lägga ned timmar på ytan? Vad säger det egentligen?
Jag tycker mig höra att själen ropar allt högre "glöm inte mig". Tänk om vi alla lade ner lika mycket kraft på det inre som vi gör på vårt yttre? Vilket spännande samhälle vi skulle få!
Jag älskar att röra på mig. Det får mig att må bra. Men jag vill göra det utomhus. Behöver frisk luft, längtar ständigt efter att få vara i naturen. Den ger mig något som jag aldrig kan få i ett köpcentrum. Naturen är full av den ursprungliga kraften. Mina celler behöver den. En runda på ett köpcentrum tröttar ut min kropp, jag blir utarmad. Det är så själlöst och uppbyggt kring konsumtion.
Tror att många förväxlar sin inre längtan med ett köpsug. Den kortsiktiga kicken kan jag också känna. Men min själ ekar tomt efter besöket i affären.

Av Annika Gelin - 1 november 2015 00:58

En krans på dörren ser så välkomnande ut tycker jag. Jag gjorde en idag. Samlade granriset häromdagen när dottern var på habiliteringen. Jag mår bra av att skapa. Sjunka in i händernas arbete. Hjärnan får vila.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards