Alla inlägg den 23 januari 2015

Av Annika Gelin - 23 januari 2015 15:37

För mig var det en vanlig torsdag. Men för honom hans femtioårsdag. Kompisen sen många år, klart vi skulle fira honom. Med blommor och sång stegade vi upp för hans trappa och han log så glatt. 50 bast, en mittpunkt, en milstolpe. Vi stod där i köket och det kändes högtidligt på nåt sätt och samtidigt så avspänt som det gör bland vänner. Jag kände mig både vemodig och glad. Tacksam för att ha sådana vänner som finns där även om man inte ser dem. En go känsla! Och när vi åkte hem med bussen tänkte jag på att det var den förste i vårat gäng som fyllt 50. Vi är i medelåldern nu- och det är inte fel om man jämför
med alternativet att inte fylla 50.

Av Annika Gelin - 23 januari 2015 15:23

För mig var det en vanlig torsdag. Men för honom hans femtioårsdag. Kompisen sen många år, klart vi skulle fira honom. Med blommor och sång stegade vi upp för hans trappa och han log så glatt. 50 bast, en mittpunkt, en milstolpe. Vi stod där i köket och det kändes högtidligt på nåt sätt och samtidigt så avspänt som det gör bland vänner. Jag kände mig både vemodig och glad. Tacksam för att ha sådana vänner som finns där även om man inte ser dem. En go känsla! Och när vi åkte hem med bussen tänkte jag på att det var den förste i vårat gäng som fyllt 50. Vi är i medelåldern nu- och det är inte fel!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards