Alla inlägg den 6 april 2015

Av Annika Gelin - 6 april 2015 20:37

Omelett. Ägg med dill och räkor. Idag var det final på äggätarhelgen. Ägg är fantastisk mat! Tänk vad mycket man kan använda det till! Lyssnade på Meny från P1:s arkiv igår när jag sprang, ett program om ägg i det svenska köket. Idag har vi frossat i ägg med mera, vännerna Annelie och Therese och Frida och jag. Sen en långpromenad i skogen. Tror inte att jag vågar äta mer ägg idag!

Av Annika Gelin - 6 april 2015 08:59

Zoegas svarta "Dark forest" med mycket kardemumma i botten. En stor kopp rykande färskt kaffe, och gärna någon liten grov macka till. Sen öppnar jag fönstret och låter drillet från fåglarna sjunga in morgonen. Älskar att stiga upp tidigare än familjen och sätta mig i mitt kreativa rum. Arbetsrum låter trist. Idag ska jag jobba med radiomanus. Om två veckor börjar vi spela in, Andreas, Åsa och jag. Hur ska det gå? Vi vet inte men vi tror att det ska gå bra. Det svåraste blir nog att hålla sig för skratt. Vi har garvat så mycket när vi träffats att manuset nästan skrivit sig själv. Det här är meningen att detta program ska bli till, så är det bara! Och det var ju bara 30 år sen vi inledde radiobanan med AÅAs redaktion i Svennevad!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards