Alla inlägg under november 2014

Av Annika Gelin - 5 november 2014 19:04

Igår var det dags! Äntligen fick vi känna på de nya låtarna. Det känns så roligt att få sätta tänderna i nåt nytt. Favoriter? Åsa Jinders "Min hand är frusen" är en innerlig sång som kramar hjärtat. Eagleslåten "Love will keep us alive" är alltid skön, den hade vi på vårt bröllop, darlingen och jag. Och Robban Brobergs " Jag älskar dig ditt helvete" kräver sitt uttryck. Det var en utmaning att koncentrera sig då Kumlas hårdaste av hårdrocksband öste loss i lokalen intill. Väggarna var tunna...!

Av Annika Gelin - 2 november 2014 23:59

Förra helgen firade vi 16-åringen. Jag begriper inte att han blir så gammal, nyss satt han ju på bilmattan och lekte.
Igår var det Alla helgons dag. Då träffades vi i Svennevad, lagade mat och gjorde dekorationer till pappas grav. Mossa, kottar och grenar- naturen bjöd på materialet. Det kändes bra att vara samlade. Klart att pappa funnits i tanken hela veckan. När jag såg vedhögen hos mammas granne idag trodde jag nästan pappa skulle stå där. Men det var då det. Nu är nu och det är som det är. Mestadels konstigt och knepigt, faktiskt.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards