Alla inlägg under augusti 2014

Av Annika Gelin - 14 augusti 2014 08:05

Blir du hungrig på morgonen?
Alla blir ju inte det, en del grimaserar illa bara vid tanken på att äta något mer än ett glas mjölk och en macka. Några kanske sväljer en kopp kaffe och inget mer. Själv är jag tacksam över att älska frukost. Att vakna och känna- åh, vad gott det ska bli! Men hörrudu, visst är vi alla till mans och kvinns dåliga på att variera oss. Vi fastnar lätt i samma frukostvana. I min familj har vi försökt byta lite i alla fall. På helgen äter vi gärna omelett eller äggröra. Till vardags äter barnen lite olika, de är inga frukostälskare. Men darlingen och jag käkar gröt. Imorse var hans första ord:
- Nu är det snart gröt! Men så hade han 5:2 dag igår och lade sig utsvulten. Hur den smakade? Gott!

Av Annika Gelin - 12 augusti 2014 20:13

Känner mig glad och tacksam! Vi fick två fina dagar i Trosa. Vi fick sol och värme, tid att strosa runt i affärer, god Bomansglass och inspiration i en vacker kyrka där Glöd skulle kunna ha sommarkonsert. Vi fick tid att prata, ingen stress och många glada skratt. Och sist men inte minst fick vi doppa oss i 24-gradigt havsvatten. Och så fick vi lära oss att ljumsken på kon inte är den bästa biten!

Av Annika Gelin - 11 augusti 2014 22:54

Blev inte glad när jag vaknade. Efter en sommar med sol, sol och sol igen kom REGNET med stort R. Jag bad pappa att stänga av kranen däruppe i himlen eftersom vi skulle på utflykt med mamma idag, dottern och jag.
Efter en extremt regnig bilresa där vi ibland inte såg vägen kom solen tillbaka. Tack, pappa, att du fixade! Så pittoreskt och somrigt och soligt här i den lilla staden! En fin och rolig dag som slutade med att jag sjöng "Stad i ljus" utanför hotellet. Det var på "länk" till musikerMagnus som ville kolla tonart till torsdag. Kul! Tänk om Tommy Körberg var på kvällspromenad och hörde mig! En fin låt!

Av Annika Gelin - 10 augusti 2014 09:43

Det står där under björken.
Ovanför Glottrasjön dit vi åker ibland. Som igår. En sensommardag när värmen i luften är bonus. När det har smugit sig in en klar ton i augustiluften. Vi badade. Vad ska man annars göra? Sjön stod ju och ropade- kom i! Känn så skönt! Och jag kikade på huset, fantiserade. Vems är det? Kanske bor det någon där? En liten sjötomte som inte vill visa sig på dagen men som tittar ut på natten och ser till att djuren runt sjön har det bra. Jag log för mig själv och klev upp på stranden. Jag kände mig lugn och trygg. Det gör man i tomtars sällskap.

Av Annika Gelin - 9 augusti 2014 14:17

Det är mycket sång på g nu! I morse löste vi Melodikryzzet, en lite nördig men trevlig lördagsstund med kaffe till. Imorgon är det Glödrep inför sommarkonserten den 17 aug i Åkerby. ABBA och Ted Gärdestad står på repertoaren. Ska bli helt underbart kul! På onsdag rep med Magnus inför torsdagens gig i Adventskyrkan i Hallsberg. Och varje kväll på altanen spelar Benjamin syrsa och hans svängiga orkester upp till dans!

Av Annika Gelin - 8 augusti 2014 10:36

Bara sitta där och titta på vinden som drar genom träden. Titta på rosorna som prunkar och lyser. Frukosten smakar alltid så gott där. Ljusa junikvällar, tropiska julinätter och mörkögda sammetskvällar i augusti. Läsa en bok. Prata i telefon. Umgås. Lyssna på en sommarpratare.Jag trivs så bra på min altan, vill aldrig gå in!

Av Annika Gelin - 6 augusti 2014 23:44

Vissa saker gör mig glad på ytan. Att ICA har klarröda kundvagnar. Att TV 4 nyhetsmorgon alltid har ett intressant upplägg. Att frukostgröten alltid är god. Sen finns det saker som gör mig glad på djupet. Att se mina barn utvecklas och må bra en sommar som denna. Att känna hur sol och lediga dagar har krypit in i dem och fått dem att slappna av. Att umgås med vänner som ser och uppskattar den man är, utan krusiduller. Samtal som präglas av öppenhet och generositet. Att dela med sig av livets berg- o dalbana. Att få höra en autistisk pojke säga " tack" när han inte kunde det för ett år sedan. Att se honom simma och ha kul med honom och hans fina familj. Oslagbart!

Av Annika Gelin - 3 augusti 2014 22:58

Jag erkänner glatt och villigt. Jag trivs på och vid sidan av fotbollsplanen. Gärna på ungdomsturneringar med en kopp kaffe i handen. I helgen har vi kollat in sonen som dömt i Forwardcupen. Väldigt stolt över honom! Det är mycket känslor och kamp runt bollen, det är prestation och lust så det står härliga till. Och faktiskt, en och annan giraff...! Surprise liksom!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards