Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Annika Gelin - 19 augusti 2012 09:55

 

Ni som har tröttnat på att läsa som svalkande bad och om blomsternjutning, gå till en annan blogg!

Jag övar mig varje dag på att vara en livsnjutare som fångar allt det vackra som finns omkring - och det tänker jag fortsätta att beskriva. Tycker att det är så viktigt att vara noga med att hitta sätt att fånga energi och ge energi till sig själv och andra. Livet är alldeles för kort för att lägga tid på gnäll. Blomsterälskaren i mig har en mor och far med gröna fingrar. Häromdagen gick jag runt i deras trädgård och bara beundrade, drog in, njöt. Ett fyrverkeri av färg och prakt! Nu är det skördetid! Kika in i trädgårdarna du går förbi på promenaden och se om inte också du upplever att augusti bjuder på nåt alldeles extra! Ett skimmer, en annan färgton, en djupare känsla av mustigaste sommar! Dagen är din. Gör vad du behöver för att njuta av den.

Av Annika Gelin - 19 augusti 2012 09:31

 

Torsdags kväll. Sensommarvärme som smekte oss soltörstande människodjur som inte vill skiljas från sommaren än på en stund. Marie och jag drog till skogs. Vi hade lust att röra på våra medelålders kvinnokroppar. Vi brukar prata nostalgiskt om superåret 1997 då vi var oövervinneliga, gjorde tjejklassikern och toppade med att springa Göteborgsvarvet. Den kroppskänslan var oerhörd. Kanske därför som den dröjt sig kvar tills nu. Men när man ställer sig framför spegeln eller på vågen så inser man att det var då. Marie och jag sprang och gich, vi kände hur pulsen steg och svetten rann så som vi gillar. Sen kom äntligen finalen. Efterrätten. Grädden på moset. Doppet i skogssjön, så klar och sommarsvenskt frisk. Schampoo och balsam hade vi med, det är en särskild skönhet i att tvätta sig i sjön. Kaffetåren och mackan efteråt, mums! Det kallar vi en lyxig torsdag.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards