Alla inlägg den 31 augusti 2011

Av Annika Gelin - 31 augusti 2011 21:17

 Har du haft ett riktigt möte idag? Träffat folk gör vi ju varje dag - men har du haft ett riktigt möte? Känt att du delat en stund med en annan människa, suttit ner eller stått upp i och för sig - och fått kontakt. Känt att just den stunden var du på allvar närvarande, där, med, på spåret och lyssnat till den människan?

Jag samlar på såna möten. Öga mot öga, man hör skrattet, nyansen i rösten, ser minspelet. Att mötas på riktigt, gärna över nåt gott att äta - men det behövs inte. Ibland uppstår ett sånt möte precis var som helst, helt oväntat. Plötsligt känner du att du bara är, släpper allt annat som upptar dina tankar och bara möts. Jag önskar att alla människor hade minst ett äkta möte om dagen. Om så bara med sig själv. Jag tror tyvärr att det är många som inte upplever detta. Vi springer så fort så vi missar själva mötet med livet. Det är så synd! 

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards