Alla inlägg den 30 april 2010

Av Annika Gelin - 30 april 2010 14:48

  

Välkommen till festen! Vårens glimrande party, naturen bjuder in oss - och du och jag får vara med!

Valborgsmässoafton, den dag då livet, det vackra, sköra livet kommer åter.

Ljuset, solen, värmen, blommorna - allt det som vi väntat på är plötsligt här.

Överrumplar oss kalendernördar, slår undan benen på all planering och bara säger: strunta i dina deadlines, strunta i alla måsten. Kom ut, upplev, känn!

Om, jag får önska en sak ikväll, så är det att vi alla skulle bli bättre på att se varandra - och tala om vad vi ser hos varandra. Till vännen, plaren, grannen, kompisen, barnen, mannen eller kvinnan du lever med. Alla de människor som finns i ditt liv - och som är ditt liv. Bjud på ditt hjärta, det är ju inte så svårt - men det är ju precis vad vi längtar efter. Orden som håller oss varma, ger oss glöd och inte aska.

En hjärtans varm Valborg önskar jag dig!

Annika

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards