Alla inlägg den 27 april 2010

Av Annika Gelin - 27 april 2010 08:37

  

Himlen är oskyldigt blå, skillan vaggar i vinden.

Kläderna på linan är snart torra, doften av ren tvätt som hängt ute är härlig.

Idag ska jag sitta vid datorn för att skriva klart två artiklar.

Det är en lyx att kunna arbeta hemifrån. Idag ska jobbet även synkas med två besök på vårdcentralen. Tur att man inte bor i storstan, då skulle det bli svårt att hinna.

Det är en lyx att ha nära till allt. Nära till familj, nära till vänner, nära till grannar.

Och nära till jobbet, där jag trivs så bra!

Det är en stor lyx att trivas på sitt jobb! Att arbeta med orden, språket, budskapet är att befinna sig i variation. Enda nackdelen är att det kan bli så roligt att viljan att hinna mycket kanske inte alltid balanserar med orken.

Då får man dra sig hemåt en stund. Betrakta skillan - och se hur vinden drar i tvätten. Njuta kaffet ute. Det är april, årets bästa månad!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards