Alla inlägg den 15 augusti 2014

Av Annika Gelin - 15 augusti 2014 09:11

På min balkong har jag inrett en liten hörna med möbler, bord och växter. Där sitter jag gärna och läser tidningen. Eller bara tittar på molnen som drar förbi. Följer fågeln som glidflyger över himlen. Lyssnar på duvornas kutter från grannens tak. Eller läser någon bra bok. Alldeles intill stolen där jag sitter och myser har fåglarna sin toalett. Jag hinner knappt städa undan skiten innan det kommer nytt. Det gjorde mig ganska irriterad, ända tills jag kom på att det är som i verkliga livet. Alla får sin del av skiten, på ett eller annat sätt. Om jag sitter och funderar på fågelskit när jag sitter och myser blir ju stunden på balkongen trist och solkig. Men om jag höjer blicken och upptäcker fågelsträcket som så sakta formerar sig på himlen får mina tankar ett ljusare innehåll. Oavsett om jag är glad eller ledsen- att välja fokus är livsviktigt och nödvändigt. För ingen vill väl fastna i skiten?

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards