Alla inlägg den 9 september 2011

Av Annika Gelin - 9 september 2011 14:26

En kopp kaffe, en strand och en solig sommardag - och sen en bok i dina händer!

Ni vet den där underbara känslan av att stunden bara är din - och du kan inte släppa den vansinnigt spännande boken! Den känslan brukar fylla mig på semestern - och i år är den fortfarande stark trots att det snart är dags att kalla sensommaren för höst.
Just nu ska jag avsluta "Vad jag pratar om när jag pratar löpning" av Haruki Murakami. För oss som gillar att springa är det en helt underbar liten bok om löpningens alla vedermödor och glädjeämnen. Samtidigt håller jag på i "ABBA - the story" som ger spännande inblickar i supergruppens historia. Gläds också åt bokpaketet från Bokus som kommer nästa vecka. Där finns bland annat "Anna och Mats bor inte här längre" - en bok om livet efter en skilsmässa samt "Ett schlagerliv - om Kikki Danielssons liv och leverne". På tåget häromdagen läste jag familjeterapeuten Jesper Juuls kloka ord i "Här är jag! Vem är du? Om närvaro, respekt och gränser mellan vuxna och barn." Härliga bokkänsla - jag erkänner villigt att jag är en riktig boknörd! 

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards