Alla inlägg den 27 maj 2015

Av Annika Gelin - 27 maj 2015 14:23

Det blåser på bryggan idag. Ja, det kom en skur också när jag satt mig ner och dukat fram lunchen. Första regnet idag sa en av gubbarna som bor här. Skam den som ger sig, tänkte jag och väntade i bilen. Fem minuter fick regnmolnet. Sen kom solen fram. Det är som i livet i övrigt. Vi får hantera skurarna när de kommer och vänta in solskenet. Nu sitter jag här och tankar tystnad. Fåglarna sällskapar förstås, de vill jag inte vara utan. Allt lugnar sig här. Jag behöver det. Styrketåren också. Det enkla är oftast det godaste.

Av Annika Gelin - 27 maj 2015 00:11

En fantastisk dag i all sin enkelhet.
Nedstämdheten drog bort med regnet och upp steg solen. Det handlar alltid om den inre känslan. Har känt den inre bäcken porla idag. Lite matt och ruggig men glad. Med driv. Timmarna rann snabbt förbi. Handling och föräldramöte. Nattning och röj i köket. Kvällen slutade med skapande i musik. Nöjd!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards