Direktlänk till inlägg 5 april 2015

Det där med att kommunicera

Av Annika Gelin - 5 april 2015 10:39

Att kommunicera är det svåraste som finns. Det hjälper inte hur många kanaler vi har till vårt förfogande, hur många facebook och twitter och instagram och you name it om inte människorna bakom väljer att delta i processen. Kommunikation är i allra högsta grad relationsskapande eller motsatsen. Hur man agerar eller inte skapar känslor, vilka ord man väljer och kanske allra mest ickekommunikation, dvs att vara tyst.
Jag väljer att skriva av mig om detta fenomen här och nu bara för att förklara hur det känns om man sänder iväg ett budskap och får noll respons. Det gör ont. Jag som sänder känner mig som en ickeperson, värd att nonchaleras. Visst kan det vara så att det finns annat att göra, det finns det ju gott om. Och vi alla är ju så upptagna för det mesta, med liv och död och glädje och sorg och arbete och fritid. Så ser livet ut. För alla. Men inte jämt. Har man upplevt den här "ickerespons"känslan tillräckligt många gånger blir man ledsen på riktigt. Att inte vara tillräckligt mycket värd för ett "ok". Så känns det. Har upplevt det för många gånger på senare år i olika sammanhang och mår dåligt av det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Gelin - 24 mars 2017 21:19

Så efterlängtad! Den väcker oss till liv igen! Våren är här! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:39

Underbart! Så kul att fota show! I'm Every woman. Så roligt det ska bli! Scenen väntar! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:37


Så går vi in i det nya året. Så nytt, så fräscht och oskrivet! Så många möjligheter och spår! Jag njuter. Så väldigt skönt att ha en vår i sikte och en sommar sen som kommer. Det här senaste halvåret har jag lärt mig massor om hur det kan vara i live...

Av Annika Gelin - 25 december 2016 17:24

Så kom julen. Efter en lång, mörk och snålblåsig motvindshöst. Hela december är som en utsökt förrätt. Förväntan byggs upp. Tyvärr för lite musik i år, för tomt och tyst. Men i saknaden växer längtan och drivkraften att förändra. Till nästa jul blir ...

Av Annika Gelin - 13 december 2016 22:41


Den här hösten går mot sitt slut. December är vanligtvis en tid jag älskar. Efter några mörka månader går vi in i ljuset, sången och den inre värmen. Den här hösten liknar ingen annan. Minsta möjliga musik betyder minus i tillvaron. Utmaningarna har ...

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards