Alla inlägg den 20 mars 2015

Av Annika Gelin - 20 mars 2015 19:52

20 mars. Vårdagjämning. Jag älskar våren! När livet återvänder. När min rabatts bruna vinterjord exploderar i lila och gult krokusblom. Idag har det regnat. Men inombords sprack solen fram och jag fylldes av känslor. Lugn och förundran på samma gång. Livet fortsätter och allt har en mening. Jag fortsätter min vandring, och jag är enormt tacksam att känna vart jag ska gå. Både insikt, avsikt och utsikt har jag fått. Tack.

Av Annika Gelin - 20 mars 2015 19:52

20 mars. Vårdagjämning. Jag älskar våren! När livet återvänder. När min rabatts bruna vinterjord exploderar i lila och gult krokusblom. Idag har det regnat. Men inombords sprack solen fram och jag fylldes av känslor. Lugn och förundran på samma gång. Livet fortsätter och allt har en mening. Jag fortsätter min vandring, och jag är enormt tacksam att känna vart jag ska gå. Både insikt, avsikt och utsikt har jag fått. Tack.

Av Annika Gelin - 20 mars 2015 08:54

Var hemma hos en riktig radioveteran häromsistens. Tommy Sundqvist heter han. Ni kanske känner igen hans röst från hans långa karriär i lokalradion. Från och med den 16 mars kan ni höra honom igen i nystartade Länsradion. Det är ett förmiddagsprogram som kommer att sändas på sex av länets närradiostationer. Jag hälsade på hos Tommy för att spela in några jinglar till programmen. Väldigt inspirerande att träffa någon som brinner för journalistik och som är så intresserad av människor! Vi skrattade lite åt att "Tommy och Annika" gjorde detta och undrade var apan var. Vill ni lyssna på Tommy och hans kollegor som har lovat att ge den vuxna publiken ett alternativ? Varje vardagsförmiddag sänder de på följande frekvenser:
Askersund: 89,2
Hallsberg/Kumla: 94,3
Örebro: 95,3
Lekeberg: 100,7
Lindesberg: 92,6
Hällefors: 89,0
Iden till projektet står Christer Folkesson för, begåvad musiker och en eldsjäl som brinner för radio. Jättekul och inspirerande när det rör på sig i mediasfären tycker jag och många med mig!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards