Alla inlägg den 8 februari 2015

Av Annika Gelin - 8 februari 2015 11:41

Starkskör. Vidöppen. Fräck. Alltid reflekterande, gör en knorr av alla våra tillkortakommanden. Underbara Mia Skäringer har gjort det igen. Fyllt ett konserthus med sin föreställning "Avig Maria och sångerna jag gråtit till". Jag var där, i Västerås i fredags och njöt så det sjöng inombords över denna fantastiska kvinna. När världen vill att vi ska visa mer yta och vackrare fasad går hon rakt motsatt väg och klär av sig ända in på skinnet och kallar de hängande brösten för "kycklinghalvorna från Eldorado med lite mycket vatten i". Hon driver med vår vansinniga drift att vara maximalt effektiva genom att låta "den egna tiden" på toan bli ett kombinerat träningspass- och städmoment. Och hon bjuder på mingelångest som slutar med ett one night stand med ett slut som inte ryms inom mallen. Mia ryms inte inom någon mall. Tvärtom gör hon allt och lite till för att visa oss hur trång den där förbaskade mallen är. Och just därför älskar vi henne, alla vi fantastiska, unika, kraftfulla kvinnor som låter oss inspireras att gå vår egen väg och duga precis som vi är- med eller utan vattniga kycklinghalvor.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards