Direktlänk till inlägg 16 oktober 2014

En oas för anhöriga

Av Annika Gelin - 16 oktober 2014 15:03

Lever du nära någon som är sjuk?
Är du förälder eller syskon till ett barn med funktionsnedsättning? Kanske finns det i din familj en människa med psykiska besvär eller missbruk? Du gör allt för att stötta och hjälpa. Du finns alltid där. Men vem finns för dig när du blir trött och sliten? Det är lätt att känna sig ensam i din sits- men det finns faktiskt hjälp att få. På Anhörigcentrum i Örebro arbetar människor för att underlätta för dig. Du kan ringa dit och boka tid för ett personligt möte eller ställa frågor per telefon. Anhörigcentrum har fokus på dina behov. Hur ser din situation ut? Behöver du hjälp med avlastning? Vill du träffa personer med liknande problem så finns möjlighet till det! Söker du vidare kunskap? Längtar efter någon må-bra-aktivitet? På Anhörigcentrum arbetar människor som ser dig och vill lyssna av hur just dina behov ser ut. Kan de inte hjälpa dig på plats, så lotsar de dig vidare utan utredning, motkrav och beslut!
Enda villkoret är att du eller din nära och kära ska bo i Örebro kommun.
Tveka inte! Ring 019-21 32 30 eller maila till anhorigcentrum@orebro.se
Du hittar även aktuell information på facebook.com/anhorigcentrumorebro
Jag fick träffa Karin Lindskog idag och passade på att fråga henne om allt kring denna fantastiska verksamhet.
Hon berättade med stor entusiasm om sitt meningsfulla uppdrag, att skapa en oas för människor som på många sätt kämpar och sliter för att få livet att gå ihop. Tack för all energi ni plöjer ner, det gör skillnad! På vägen ut fastnade jag framför en vacker textilvägg och tänkte att mönstret blev som en fin illustration till den verksamhet jag just fått lära mig om. Något livgivande och vackert i det mörka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Gelin - 24 mars 2017 21:19

Så efterlängtad! Den väcker oss till liv igen! Våren är här! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:39

Underbart! Så kul att fota show! I'm Every woman. Så roligt det ska bli! Scenen väntar! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:37


Så går vi in i det nya året. Så nytt, så fräscht och oskrivet! Så många möjligheter och spår! Jag njuter. Så väldigt skönt att ha en vår i sikte och en sommar sen som kommer. Det här senaste halvåret har jag lärt mig massor om hur det kan vara i live...

Av Annika Gelin - 25 december 2016 17:24

Så kom julen. Efter en lång, mörk och snålblåsig motvindshöst. Hela december är som en utsökt förrätt. Förväntan byggs upp. Tyvärr för lite musik i år, för tomt och tyst. Men i saknaden växer längtan och drivkraften att förändra. Till nästa jul blir ...

Av Annika Gelin - 13 december 2016 22:41


Den här hösten går mot sitt slut. December är vanligtvis en tid jag älskar. Efter några mörka månader går vi in i ljuset, sången och den inre värmen. Den här hösten liknar ingen annan. Minsta möjliga musik betyder minus i tillvaron. Utmaningarna har ...

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards