Alla inlägg den 17 augusti 2014

Av Annika Gelin - 17 augusti 2014 19:11

Så länge det är augusti så är det sommar! Jag tänker inte sluta bada och bära klänning på ett bra tag, det kan jag lova! Och strumpor, det kommer inte på fråga! Men böcker, det går åt, det vill jag läsa alltid. Bokhögen jag byggde i juni är snart plöjd. Dottern fyndade tio stycken på Myrorna häromdagen. Hon är en riktig bokmal som läst lika många i sommar. Men jag hittade inga där så det fick bli två splitternya på Bokia. Jakten på kapten klänning, en otäck skildring av en av våra högst uppsatta polismän som hade som "hobby" att förgripa sig på småtjejer. Skuggorna av Katarina Wennstam, som handlar om när utsatta kvinnor slår tillbaka. Två böcker på samma tema, om män
som tar sig rätt att utnyttja kvinnor och vilka konsekvenser det får- fast speglat från olika perspektiv. En stark eloge till båda författarna, polisen Jonas Trolle vars yrke förstört hans eget kärleksliv- och Katarina Wennstam, för ditt outtröttliga engagemang för kvinnors rätt att leva jämlikt och tryggt i samhället! Tack för vad ni uträttar trots all kraft det tar från er och ert liv!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards