Alla inlägg den 14 augusti 2014

Av Annika Gelin - 14 augusti 2014 21:27

Stod och lagade mat och skulle ringa till pappa. Men det gick ju inte. Han är ju inte med oss längre. Han har rest till
högre ort. Försvinner någonsin impulsen att ringa honom? Jag satte
mig ner och bara glodde upp mot himlen. Jag tror inte att jag har tillåtit mig att vara ledsen i sommar. En supersommar, då är man väl bara glad och solig? Men när syrsorna spelar så högt på sensommarkvällen gör det så ont. Vi satt på balkongen i Önnemo och lyssnade. Språkade om livet i stort och smått. I vägkanten växte gulmåra och blåklocka. Sommaren spelade på sista versen men vi som föredrog lugnet i augusti andades ut. Lovade varann att bada ända in i oktober. Det gjorde vi också. Baden har varit många i sommar, men de blir aldrig detsamma utan dig, Jag saknar dig så, pappa. Varför var du tvungen att lämna oss för tidigt? Vi behöver dig här hos oss!

Av Annika Gelin - 14 augusti 2014 20:35

Regnet föll när vi gled in mot Hallsberg idag. Alltså, då fick vi flytta in i Kärleken. Det hette så rummet på övervåningen i Adventskyrkan. Sommarcafet som skulle vara ute i trädgården blev ett innegig. Det blev lika bra! Publiken kom, lyssnade och log, skrattade ibland och grät vid något tillfälle. En hundraåring plåtade och visade oss sina konstverk i mobilen. Vi sjöng och spelade av hjärtans lust och hade kul på jobbet! Nu har jag landat på balkongen. Lyssnar på syrsorna. Är ganska trött. Tur att det blir en lugn vilodag imorgon!

Av Annika Gelin - 14 augusti 2014 20:35

Regnet föll när vi gled in mot Hallsberg idag. Alltså, då fick vi flytta in i Kärleken. Det hette så rummet på övervåningen i Adventskyrkan. Sommarcafet som skulle vara ute i trädgården blev ett innegig. Det blev lika bra! Publiken kom, lyssnade och log, skrattade ibland och grät vid något tillfälle. En hundraåring plåtade och visade oss sina konstverk i mobilen. Vi sjöng och spelade av hjärtans lust och hade kul på jobbet! Nu har jag landat på balkongen. Lyssnar på syrsorna. Är ganska trött. Tur att det blir en lugn vilodag imorgon!

Av Annika Gelin - 14 augusti 2014 08:05

Blir du hungrig på morgonen?
Alla blir ju inte det, en del grimaserar illa bara vid tanken på att äta något mer än ett glas mjölk och en macka. Några kanske sväljer en kopp kaffe och inget mer. Själv är jag tacksam över att älska frukost. Att vakna och känna- åh, vad gott det ska bli! Men hörrudu, visst är vi alla till mans och kvinns dåliga på att variera oss. Vi fastnar lätt i samma frukostvana. I min familj har vi försökt byta lite i alla fall. På helgen äter vi gärna omelett eller äggröra. Till vardags äter barnen lite olika, de är inga frukostälskare. Men darlingen och jag käkar gröt. Imorse var hans första ord:
- Nu är det snart gröt! Men så hade han 5:2 dag igår och lade sig utsvulten. Hur den smakade? Gott!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards