Alla inlägg den 19 juli 2014

Av Annika Gelin - 19 juli 2014 17:10

Vänliga människor överallt. Som öppnar dörren igen när den stängs framför näsan på dottern. Som de äldre gentlemännen vi "tjötade med" på IcA Maxi över en kopp kaffe. Intresserade av oss och det vi sa. En stad som vibrerade av liv. Fotbollsfeber. Med plötsliga överraskningar. Som när hela det sydeuropeiska pojklaget brast ut i "I love you babe" med hormonstinna tonårsröster på Avenyn. De två blonda, svenska tjejerna som var föremålet för både sång och kamerablixtar hukade generat på hållplatsen. Eller den sjungande busschauffören på bussen mot Hjällbo som såg det som sin uppgift att muntra upp ungdomar och tränare på väg till match. Hela bussen applåderade! Så osvenskt sa någon. Det är ett dåligt betyg tycker jag. Att bjuda på lite värme och humor kan vi väl alla göra?! Det kostar så lite men ger så mycket mer. Jag ler fortfarande när jag tänker på det. Gothia cupveckan är slut men den soliga, vänliga staden finns kvar.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards