Alla inlägg den 6 juli 2014

Av Annika Gelin - 6 juli 2014 10:13

Jag "reste utrikes" igår. Till Lerbäcksmarken. Vilken folkfest! Vilken sommarkänsla! Parkerade på åkern där alla knallare var hänvisade eftersom jag skulle sälja böcker. När jag klev ur bilen möttes jag av en kör av kor som råmade. Solen gassade på en knallblå himmel. Letade upp bokbordet vid Sockenstugan och träffade min bordsgranne Sten. Han visade sig vara en del av bokförlaget Norlen och Slottner, en äkta bokälskare och gammal journalist. Sen hade vi inga problem att fördriva den dagen, det fanns ju så mycket att prata om. På min högra sida satt gruvingenjören Torsten från Askersund. En distingerad och vänlig eldsjäl som skrivit en bok om en olycka i en gruva. Visst fick vi sälja ett antal böcker var, men det var inte huvudsaken. I oset från brända mandlar och med Eva Eastwoods glada rockabillymusik i öronen fick vi en gemytlig och mycket trevlig dag tillsammans i böckernas underbara värld!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards