Alla inlägg den 17 juni 2014

Av Annika Gelin - 17 juni 2014 21:14

Om det är nån som undrar hur sommaren utan pappa är så badar jag lika ofta. Men jag har ingen att tävla med längre hur tidigt eller sent på året vi ska ta ett dopp. Om det är nån som undrar så noterar jag lika många blommor i vägkanterna. Mamma och jag nämner dem. Men vi har ingen att plocka klöverbuketter åt längre. Om det är nån som undrar så har sommaren samma brokiga färgskala som alltid. Men för oss är gräset inte lika grönt som det har varit. Vi njuter visst av solen som värmer oss, men den når inte ända in i hjärtats sorgsna, kalla kammare. Den oskyldiga glädjen, den oförstörda, skimrande lyckan när alla fanns, när alla var med finns inte längre.

Av Annika Gelin - 17 juni 2014 17:34

Överraskningen väntade runt hörnet. En röd dubbeldäckare tog oss, hela gänget på jobbet, till Stadsträdgården. Där skulle vi äta sommarlunch. Men först gled vi runt i stan. Såg människorna på gatorna från ovan.
Skrattade lite åt oss själva. Bli guidad runt i sin egen stad på detta brittiska vis. Men känslan sa "mer sånt!" Hjärnan vill ha variation, den längtar efter nya intryck. Och inget nytt kan hända så länge vi trampar i samma spår. Så imorgon väljer jag en ny väg till jobbet. Eller en ny maträtt. Och tar kontakt med en ny människa. Mer sånt, mer sånt!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards