Alla inlägg den 7 juni 2014

Av Annika Gelin - 7 juni 2014 12:40

Det regnade utanför mitt fönster imorse. Det gör inget, hade du sagt, det behövs. Jag klev upp och åt havregrynsgröt med hjortronsylt från vår sista skogstur tillsammans. Det smakade gudomligt! Snörde på mig joggingskorna och drog ut i grönskan. Började lugnt och kroppen svarade stark på min längtan efter rörelse. Kände tacksamheten strömma genom kroppen som blodet genom ådrorna över glädjen i att röra sig. Det var du som lärde mig. Jag log och sprang längs vägkanterna, blommor och gräs smekte mina vader. Saktade ned och luktade på det gröna. Som du och mamma lärt mig. Klöverblomstren som ett moln av juni. Din blomma framför andra. Det är din dag idag, pappa och fast vi inte ser dig så tror vi att du blickar ned på oss alla, ovanifrån. Vi ska träffas idag, pappa. Alla dina älskade och bara vara tillsammans. Vi ska inte göra det så märkvärdigt, bara grilla nåt gott och doppa oss i din sjö. Du var inte mycket för krusiduller, du trivdes bäst därhemma när du hade alla barn och barnbarn intill. Idag skulle du ha fyllt 73 år men ditt varma hjärta orkade inte. Men i varje slag som våra hjärtan slår finns du med idag som en sommarsång i juni.

Av Annika Gelin - 7 juni 2014 10:24

Vi var på rulle igår. Gled längs ån, genom sommarstaden. Såg solbadare utslängda i gräset, flanörer med hundar, par hand i hand, joggare och människor som bara ville ut i sommaren. Genom Wadköping där firandet var i full gång, längs båtarna i Rynningeviken till Naturens Hus och Oset. Delar av familjen tyckte att rundan aldrig tog slut. Vi tog en paus på nya Coop Ladugårdsängen och fick se en lokalartist handla med din dotter. Bredvid jordgubbsståndet blev en lokalpolitiker utmanad i debatt av en konsument och kunde inte längre vara pappan som bara var på affären med sin dotter. På kvällen firade vi Sverige med goda vänner på en härligt busig och glad trädgårdsfest. Heja Sverige!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards