Alla inlägg under maj 2014

Av Annika Gelin - 12 maj 2014 12:53

Pratade med min syster idag. Hon är precis som jag en naturnjutare som lever med växlingar i väder och årstid. - Många klagar över regnet, men jag tycker att det är så vackert nu, så grönt, sa hon.
Har också noterat en del gnöl och gnäll över regnet den senaste tiden. Det är så skönt att få höra någon uttala tvärtomfraserna, någon som ser det som gnällspikarna missar. Det förunderligt gröna, som frodas och glittrar ännu klarare i vattendropparna.

Av Annika Gelin - 11 maj 2014 15:50

Det går inte att vara positiv alla dagar. En sån här söndag när kroppen är sänkt och näsan igengrodd finns inte den där energin hur mycket jag än försöker. Vill bara sova och vakna till en bättre dag och en piggare kropp. Tror att bacillen nådde mig på tåget från Gatwick. Vi hamnade bakom några som hostade och snörvlade oavbrutet. Tack du okända människa för din virusbomb! Det går att nysa i armvecket men är fullkomligt omöjligt för en del att lära sig. Skulle behöva aktivera dottern men jag orkar inte. Hon får sysselsätta sig själv. Låta den här söndagen gå minut för minut. Jag hatar att vara sänkt. Bara en förkylning, jag vet. Men jag är urdålig på att vara sjuk.

Av Annika Gelin - 10 maj 2014 20:34

Stod i kön på Coop igår. Där dök hon upp i hyllan. Jessica Almenäs på framsidan till någon blaska. Visade hur jag ska göra för att duga. Igår var det Jessica men det kunde lika gärna ha varit Tilde, Kristin eller någon av de andra omslagskvinnorna. Ni är säkert trevliga, sympatiska och godhjärtade tjejer allihopa. Men jag är i alla fall jäkligt trött på er och budskapet ni sänder ut. Att min kropp inte räcker som den är. Att om jag bara gör si och så, äter det och det eller tränar på ert sätt så duger jag. I kassakön vill jag kunna stå med mina mjölkliter och min brödpåse utan att få era stylade outfits i halsen. Jag är 44 år och har fött två fantastiska barn. Jag är väldigt intresserad av allt som främjar min hälsa och jag tar ansvar för mitt välmående. Älskar att röra på mig på alla sätt men tror att själen behöver lika mycket stimulans för att livet ska smaka gott och jag ska blomstra. Så snälla, sälj er inte så lätt till blaskorna utan tänk till. Se till helheten. De tjejer som inte mår så bra i vårt samhälle behöver mer än bara uppmaningar som har med ytan att göra. Mycket mer än bara lite nya träningstips.

Av Annika Gelin - 9 maj 2014 09:02

Hellre mörbultad och glad i själen än pigg i kroppen men sänkt inuti...
Alla Glödbrudar är trötta idag, men det var det värt! Lycka till Sofia som laddar om och kör två barnföreställningar idag...

Av Annika Gelin - 9 maj 2014 00:16

Midnatt råder. Det är tyst i huset. Hela gatan sover men jag är vaken. Slickar i mig tystnad. Kroppen som nyss pumpade av adrenalin försöker nu komma till ro. I öronen ringer musiken, alla skratt och hysteriska, glada skämt under kvällen. Magen vill ha mat, alltid hungrig efter en spelning. Lite fil, lite macka och ett stort glas mjölk. Nu längtar armar och ben efter att få sträcka ut sig mellan lakanen. Nu är jag trött men fylld av glädje. Ljuv musik!

Av Annika Gelin - 7 maj 2014 15:53

Idag läxläsning och inköp av toalettstol- och lite hjortronssyltskokning framåt kvällen. Imorgon röda naglar och Dollyperuk på, det är dags att showa igen! Så härligt med kontrasterna! Hoppas att jag fastnar i en poliskontroll även denna gång. Har inte sett så glada poliser och skrattat så mycket på länge! De ville aldrig släppa iväg mig...

Av Annika Gelin - 7 maj 2014 14:52

Lycka är att prova te på brittiskt vis, med färska scones och marmelad! Funkar utmärkt här hemma i regnet också!

Av Annika Gelin - 6 maj 2014 16:18

Igår London, idag Örebro. Ett liv i rörelse, fascinerande att det går så snabbt att växla mellan miljöer. Vi är trötta idag allihopa men det var det värt! Många upplevelser på kort tid- och så fick jag ju träffa Colin! Han var något stelbent bara.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards