Alla inlägg den 11 februari 2014

Av Annika Gelin - 11 februari 2014 19:00

Läser att det är den mörkaste januari på 30 år. Är inte förvånad! Det är väl i sin ordning efter den mörkaste hösten och vintern i mina snart 44 år! Ytterligare en förklaring till den förlamande tröttheten som jag brottas med. Känns lite bättre att läsa psykologen i Aftonbladet som förklarar att det påverkar oss. Idag har jag i alla fall försökt göra tillvaron ljusare för mig själv och familjen. Blondiner får ett roligare liv- eller hur var det?!

Av Annika Gelin - 11 februari 2014 14:54

Har varit extremt trött denna vecka. Eftertrött efter förra veckan med otaliga läkarbesök och aktiviteter varje dag. Jag kan inte ha det så. Idag vaknade jag pigg. Men efter klippningen blev jag sänkt. Då är det så skönt att dra på tv:n och lägga sig tillrätta i fåtöljen. Dra filten om sig och känna hur rösterna från kommentatorerna blir suddigare och suddigare. Vinterstudion är trygghet för mig. Det är barndom. Jag slappnar av och sussar så gott alltmedan spänningen stegras. Hur det gick för Sverige? Inte en aning!

Av Annika Gelin - 11 februari 2014 09:11

Åh, vilken skön morgon! För det första, att vakna utsövd för första gången på länge är lyxigt! Släckte strax före 22 igår och det gjorde susen!
Efter en mysig promenad till skolan har jag suttit med kaffet intill och vaknat sakta med tidning och Örebro närradio. Där får man höra låtar som ingen annan spelar och det är uppfriskande! Snart tar jag bilen in till stan. Äntligen ska mitt hår få ett lyft och jag slipper se ut som en mix mellan en skabbräv och en tilltufsad afghanhund. Nyklippt hår, nya möjligheter!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards