Alla inlägg den 30 januari 2014

Av Annika Gelin - 30 januari 2014 10:22

Ser alltid fram emot torsdagar, de är så mycket förväntan och sköna i sig själv också. Denna morgon slog vi rekord i att sova för länge. Det började med darlingen 05.20 Eftersom han skulle med tåget kl 06 blev det fart på oss båda. Skotta snö, göra gröt och duscha i flygande fläng. Gick och lade mig och sov till 07.22 Då blev det liv i luckan igen! Men vi hann! Bytte om och kastade mig ut på en snöjogging, jag kände mig som en yster kalv på gröna ängar. Flög fram i snöyran! Nja, nu ljuger jag. Den sega kroppen som ännu inte vaknat gav sig motsträvigt ut. Men den piskande vinden över gärdena väckte upp mig. Sprang till affären för att handla några saker. Joggade hem, eller pulsade. Skrattade gott åt en hundägare som inte fick sin hund ath gå för den stod fastfrusen på cykelvägen och spanade på mig där jag kom lunkande.
- Har du stenar i ryggsäcken? Undrade husse.
- Nej, men vispgrädde och semlebullar, svarade jag.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards