Alla inlägg den 7 januari 2014

Av Annika Gelin - 7 januari 2014 20:51

Det är så skönt att vi går mot ljuset! Bort från mörkret, in i tulpanernas och semlornas tid. In i bokreans, löpturernas, vårvinterns och Melodifestivaltid. Vanliga, enkla, vackra vardagar med struktur och husmanskost med mycket grönt och skönt. Vardagen, det vanliga livet som vi längtar så mycket efter när vi blir sjuka. Om och när allt blir som vanligt. Var dag blir vad vi gör den till! En brottningsmatch före kvällsmaten. En puss-mys-väckning på sängkanten. En oväntad spontan fika med en vän. Slappa framför TV:n och lite prat om dagen som gått. Jag älskar vardagar, de är så oskrivna och otvungna och rymmer möjligheter till vad som helst som blir en guldkant!

Av Annika Gelin - 7 januari 2014 07:52

Träffade en mycket klok kvinna igår som jag uppskattar mycket. Vi åt fruktsallad och pratade om liv och död och hur man går vidare när man drabbas av svåra förluster. Min vän delade generöst med sig av sina erfarenheter men framförallt lyssnade hon på ett sånt där inkännande och varmt vis att jag kände hennes totala fokus var riktat mot mig. Var lite spänd på hur hon skulle se på min strategi framåt men hon bara stärkte mig och tyckte att jag tänkte rätt. Ett sånt samtal, en sån stund är nog den bästa present man kan få! Tack snälla du för att du gav så av dig och ditt liv för att hjälpa mig! Och tack för må-bra-korgen!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards