Alla inlägg den 1 januari 2014

Av Annika Gelin - 1 januari 2014 15:54

Wind of change med Scorpions. Såg du programmet häromkvällen med låtens historia? Om hur en låt med en säregen visslingsslinga kom att symbolisera förändring och uppluckring av det slutna Östblocket. Sångaren i bandet var helt fascinerad av hur låten växte till något större än bara musik. Bandet blev inbjudna av Gorbatjov till Moskva. Plötsligt var några ackord, en sång politik. Tänkte på låten idag när jag såg stråna vaja för vinden på min nystartspromenad. Vilken skillnad ord och musik i rätt kombination kan göra! Vilken sprängkraft det finns i musik, vilken skillnad det kan göra i ditt och mitt liv! Igår var vi många som summerade och reflekterade över ett år som gått. Hur var ditt 2013? Vad lärde du dig? Vad gjorde dig glad och vem gladde du? Vad fick dig att gråta och vem blev du arg på? Men, oavsett hur livet var för dig 2013, hur vill du ha det 2014? Vilka spår vill du följa- eller trampa upp nya? Jag önskar dig- och mig- inspiration, hopp och kraft att möta vårt nya år med ansiktet mot ljuset som långsamt återvänder!

Av Annika Gelin - 1 januari 2014 15:39

Gomorron! Vaknade till ett helt nytt år idag- och inuti mig kvittrade sånglärkan till, en ljus och lätt drill. 365 dagar framför mina fötter. Det gamla finns kvar, alla intryck, minnen, känslor, upplevelser. De finns kvar men symboliskt vill jag låta dem vila i årsringen för 2013 på mitt livs träd. Nu väntar jag på allt det nya, det som knoppas och vill ut- och det nya kallar på mig. Tacksam, förväntansfull står jag här och längtar efter stunderna, intrycken och upplevelserna som vi ska dela- och jag är glad åt riktningen. I år ska jag växa och våga. Det handlar om en bok och om ny musik- och jag vill mer än något annat få beröra och bli berörd. Göra skillnad i mitt liv och kanske i ditt. För jag är övertygad om att jag har fått en stund på den här jorden för att använda mina gåvor till något meningsfullt. Stunden är nu! Välkommen 2014! Nu kör vi!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards