Alla inlägg under december 2013

Av Annika Gelin - 20 december 2013 23:14

Har väl aldrig sett två barn vara så glada över ett jullov! Det tar på krafterna att kämpa i skolan. Och det stora mörkret som sänker sig över oss gör oss så trötta. Vi vill bara gå i ide. Att få sovmorgon måste vara det skönaste man kan uppleva, särskilt efter en tuff höst.

Av Annika Gelin - 18 december 2013 06:17

Vad betyder julen för dig? Är det julklapparna som är viktiga? Eller alla ljus som lyser upp årets mörkaste tid? Är det viktigt att det är julstädat och pyntat i varje vrå? Att julblommorna är på plats? Att glöggen smakar? Jag är en julälskare som njuter av förberedelserna i stora mått. Tycker att det är nåt särskilt med december. Mörkret och tröttheten blottar en längtan hos oss människor. En längtan efter ljus och hjärta. Med åren har det blivit starkare. Lyst klarare inombords. Julens egentliga budskap. Att vara tillsammans, att värma varandra. Kärlekens förunderliga magi. Hyacinter och presenter i all ära men min julstämning får jag i mötet med dig som också är en människa som vill något annat än att bara handla och bedöva sinnet i ett köpcenter. Vi kan väl sjunga en julsång istället och känna hur värmen sprider sig inåt och utåt?!

Av Annika Gelin - 17 december 2013 17:00

2013 skulle bli ett bra år. Förhoppningarna var stora. Det blev inte så. Jag har insett att en olycka kommer sällan ensam. Livet prövar oss alla ibland och vi får kämpa för att resa oss upp. Jag gör nu som kungen, jag vänder snart blad. Går in i 2014 med ett löfte till mig själv- att tänka och agera så att det blir mitt bästa år! Jag har mina verktyg, och mina planer. Jag ser fram emot att få blomma ut som den jag är och vill vara!

Av Annika Gelin - 16 december 2013 18:12

Såg du Björn Ranelid på Tv 4 Nyhetsmorgon i söndags? Han läste en dikt där han nämnde naturen som gratis medicin. Det är så sant! Ibland granar och tallar i skogen eller vid sjön kan vi alla fånga energi. Långt bort från datorer och köpcentrum som istället både tar och drar energi. Visste du att det är onaturligt för våra hjärnor att bo i städer? Vi mår bäst nära grönskan. Naturen är vårt ursprung, vatten, stenar och träd kräver inget av oss. Vi måste inte prestera, vi kan slappna av, bara vara och ladda vår stenåldershjärna med ny kraft. Sjunk in i naturen, den är till för oss alla! Vila en stund på mossbeklädd sten. Eller i en stol som inte passar in på nåt kontor?!

Av Annika Gelin - 16 december 2013 18:00

Jag blev förtjust! Tyckte om husen och atmosfären och läget. Rosängen, en liten idyll i Örebro. Där kan man som vi gjorde äta lunch men man kan också fika, titta i gårdsbutiken och fynda i deb kreativa verkstaden där de tillverkar nya saker av gamla ting. Hit vill jag åka igen! Till Rosängen, miljövårdscentrum i Örebro.

Av Annika Gelin - 15 december 2013 22:30

Vi har alla våra energikällor. Verktyg som hjälper oss, ger oss kraft rätt in i kropp och själ. I perioder när livet är hårt är det verktygen som hjälper oss att resa oss. Musiken är min livlina, sången min medicin. 2013 hade jag behövt mycket mer av den varan för att stärka mig, det förstår jag nu. 2014 ska jag låta sången ta mer plats. Längtar efter den musikaliska duschen, mitt rätta element.

Av Annika Gelin - 14 december 2013 11:20

Det är skönt att gå loss i köket. Få vara kreativ, fokusera på det sinnliga, smaker, färger och dofter. Glöggmys är inte alls dumt, det är en fröjd att få leta i Monica Ahlbergs julkokbok och se vad man kan göra. Härligt att också barnen och mannen smittats av skaparlusten och gärna kockar!

Av Annika Gelin - 13 december 2013 12:57

Först var det pirrigt, ett dunkande hjärta. Men sen. Hon glittrade och sken. Sjöng som om det gällde livet. Högt och klart. Så blev det också ett av de finaste luciatåg man sett. Frida och alla andra tärnor, lucian och så tre tappra tomtar. Så fint! Så ljust! Och gissa hur stolt hon var sen, den lilla stjärnan!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards