Alla inlägg den 29 december 2013

Av Annika Gelin - 29 december 2013 13:22

De här mellandagarna. Dagarna mellan de stora aftnarna är inte sämre. Inga krav, bara ett ganska skönt tomrum. Göra-vad-manvilltid. Hasa runt i pyjamas och dricka kaffe, läsa julklappsböckerna, fynda nån skön dokumentär i det fullproppade TV-utbudet och kanske till och med lyssna på radio. Spela spel. Praktförkylningen som blommade ut på julafton behövde vila. Igår låg jag på soffan i sällskap med Tomas Sjödin, Monica Z och Malena Ernman. Inte fy skam! Vinter i P1 med Tomas Sjödin, författaren och pastorn som mist två av sina barn i svåra sjukdomar är nog det bästa radioprogram jag hört nån gång. Det handlade om att vila och vad det kan göra med oss. Lyssna på det! Så mycket klokskap! Tv-dokumentären "Underbart är kort" om Monica Z av Tom Alandh var lika njutbar. En kvinna med så många ansikten, en fantastisk sångerska, ett fascinerande öde! En bra uppvärmning inför syster Åsas gestaltning av Monica på Sparbanksbörsen på fredag. Ska bli så kul!!! Malena Ernman på Stjärnorna på slottet är en annan favorit.Stark och ståtlig, en rebell i operavärlden! Emellan programmen läser jag några kapitel i "Stenhjärtat" av Katarina Wennstam. Länge sen jag läst en bok som gripit tag så. En sexmånaders baby som blir misshandlad, en familj som döljer hemligheter, en familj på väg mot sammanbrott. Otäckt!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards