Alla inlägg den 25 december 2013

Av Annika Gelin - 25 december 2013 14:40

Älskar feelgoodfilmer. Fastnade framför favoriten- Love Actually- igår. Idag ser jag på Happy go lucky och myser. Ska gå loss på julklappsböckerna sen, Jonas Karlssons senaste och en spännande relationsroman. Kurerar snuvan. Juldagsvila.

Av Annika Gelin - 25 december 2013 12:28

Väckarklockan ringer 05.15 Kläderna ligger framme, bara att dra på sig och väcka kroppen med en tallrik fil. Lägger ned några mandariner och honungsvatten. En pepparkaka och en skinksmörgås. Nu är jag redo. Bilresan tar en halvtimme. Lyssnar på ett knippe julsånger på bilradion. Drivin home for christmas. Låter tankarna fladdra. Hämtar upp kusin vitamin som också slappnat av med en snuva. Snart är vi där, i hembygdens vita 1700-talskyrka. Träffar syster yster och vännerna. Vi testar låtarna, stämmorna. Det sitter. Julottan, en helig stund. Skulle aldrig vilja vara utan den! Julens budskap, en stund av ro, mystik och frid. Finalen, att få sjunga O helga natt från läktaren är en obeskrivlig förmån. Känslan, så mäktig och innerlig! Kramade om faster, det kom över oss. Pappa, vi är många som tänker på dig. Gick förbi din grav innan jag åkte hem till sängen.

Av Annika Gelin - 25 december 2013 11:54

Julaftonen kom. Dottern pussade mig gomorron. Som hon förväntat på denna dag! Som hon önskat fick hon öppna ett paket på morgonen. Det blev en bok om tomtarnas julstök. Sonen däremot ville spara på sina. Efter en skön och regnig juljogging med mannen var det dusch och fina kläder. Till farmor och farfar där kusinerna väntade. En fin julafton fick vi med god mat och prat och Kalle. Trevligt umgänge och julklappar. Men min form var inte den bästa. En hel hösts anspänning blommade ut i en präktig snuva. Atjo!!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards