Alla inlägg den 18 september 2013

Av Annika Gelin - 18 september 2013 22:28

Det har varit en bra dag. Lutar mig tillbaka mot kudden och ser dagens små hållpunkter framför mig. Morgonkaffet vid sjön. Mötet med mig själv och morgontidningen. Mötet på altanen med min joggande kompis som stannade till. Ett gott samtal om glädjen i livet. Lunchmötet med vännen som sprudlade av nyfunnen energi. Ett kärt möte med många skratt. Eftermiddagsmötet med mamma. En kaffetår med djupa samtal om stort och smått. Och så kvällsmötet med söstra mi. Lugn promenad runt Ånnabodasjön med stavar. Ett flödande samtal om dåtid, nutid och framtid. Ett dopp i det avkylda vattnet, grilla korv framför brasan, värmen i kroppen och själen. Systerskap, naturens magi i fullmånens sken. En må-bra-dag, så gött!

Av Annika Gelin - 18 september 2013 22:16

Jag tänker framåt. Det är dit jag är på väg även om kroppen är sliten och själen trött. Jag är stark i grunden. Men det senaste årets händelser har malt ner mig. Men jag ska bygga upp mig igen. Fylla på. Mata mig med kärlek, goda skratt, rörelse, gröna dagar och musikalisk medicin. Bad, böcker, feelgoodfilmer. Ingen quickfix, nej, men långsamt. Förändra en del, balansera upp, vara rädd om allt det goda i mitt liv. Ta hand om det som måste tas hand om och släppa på ansvaret för annat. Våga säga nej- och ja, och tänka efter lite extra innan. Vara lite lat och långsam. Vara ärlig mot mig och andra. Jag är som jag är och det är ju styrkan, att våga vara precis som jag är med styrkor och svagheter. Först då kan jag möta dig som du är, och det är då det blir intressant!

Av Annika Gelin - 18 september 2013 12:08

Idag tänker jag på Kristian. Ni vet författaren, bloggaren och musikern som kämpade mot sin magcancer. Igår tog hans liv slut. Men sällan har väl någon människa betytt så mycket för andra trots sin korta stund här på jorden. Kristian var starkare än de flesta, klokare än de allra flesta. Han valde att öppna sig och dela med sig av sitt liv trots sitt öde. Jag tror, nej jag vet att det gav honom mening i lidandet. Jag önskar att vi pratade mer med varandra. Delade med oss av de svåra, tunga dagarna. Vad är det annars för mening med att leva på den här befolkade planeten om vi inte kan prata om allt det som livet handlar om? Kristian kommer alltid att finnas i mitt minne. Han lärde mig att alla kan ta vara på tiden och göra något gott och meningsfullt oavsett hur livet ser ut. Det är ju inte längden på ett liv som är avgörande, utan innehållet.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards