Alla inlägg den 16 september 2013

Av Annika Gelin - 16 september 2013 22:04

Måndagskvällen så mörkblå och krispig. Klar, kall luft i mina lungor. En magisk måne som log mot oss. Och benen bar! Gick så stadigt och med tillit mot marken. Man blir ödmjuk av att inte orka gå. Blir ledsen av att inte ha kraften. Men ikväll bar benen. Är överlycklig!

Av Annika Gelin - 16 september 2013 17:01

Man ska inte se bakåt. Det är ingen ide, för bakåt ska vi inte. Men om man vill att framtiden ska bli ljusare kan man titta bakåt och se vad som saknas, och vad som kan göras annorlunda. I mitt liv är det kreativa en livsnerv. Sången och skrivandet. Får jag inte uttrycka mig i musik och ord blir livet trist och fattigt. Ifjol när alla svåra saker hände slag i slag hade jag mindre musik i mitt liv än förr. Framåt behöver jag en högre dos. Jag ordinerar mig själv mer sång, fler scener och nya låtar. Det är en nyckel till energikällan som börjat sina. Boken som jag velat föda i flera år är en annan nyckel. Skapandet är livet för mig.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards