Alla inlägg den 28 augusti 2013

Av Annika Gelin - 28 augusti 2013 06:13

Sensommaren strålade som om den aldrig ville lämna oss. Syrran och jag drog till barndomens skog för en mjuk jogging. På stigar där vi sprungit många gånger känner kroppen sig som hemma. Ett trolskt, grönt rum att andas i. Sen badade vi och käkade pastasallad. Förundrades över alla små grodor som ville umgås med oss. Drack te hos mor och pratade. Beundrade hennes blommor. När det mörknade åkte vi hem.

Av Annika Gelin - 28 augusti 2013 06:06

Ibland hjälper det inte hur man än försöker fånga energi, kroppen är ändå trött. Som i måndags. Var pigg och alert fram till lunch, sen slog det till. När jag kom hem och skulle medla mellan två lika trötta barn kändes det nästan för mycket. Vi drog iväg till affären och handlade. Augustisolen gassade på, sista rycket innan septemberkylan kändes det som. Några timmar senare när kylen var full och vi mätta av kvällsmat fick jag min belöning. Ett kvällsdopp med sonen i närmaste sjö. Skönt!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards