Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Annika Gelin - 7 augusti 2013 21:23

Facebook och Instagram kan slänga sig i väggen! Socialast bland alla medier är faktiskt min telefon. När den blir nedstoppad i fickan kan vad som helst hända. Den tröttnar på
sin passiva tillvaro och ringer helt sonika upp folk. Som häromdagen när jag satt på cykeln och trampade för att jag glömt dotterns cykelnyckel. Då drabbades syrran av min sällskapssjuka telefon. Hon hörde bara min flåsiga andning och försökte förtvivlat påkalla min uppmärksamhet:
-Hallå, jag är i fickan!
Men jag bara flåsade vidare.
Sen ringde den upp tre personer till, intet ont anande.
Så ifall du blir uppringd från fickan, ett stort förlåt från mig i förskott! Sociala medier kan vara påfrestande!

Av Annika Gelin - 7 augusti 2013 19:10

En spätta på jojen har jag sett, men aldrig förr en sån här hårig kompis med hjälm och allt! Ett härligt par! Oj, vad folk drog på munnen!

Av Annika Gelin - 7 augusti 2013 18:55

Det är en sällsamt varm och skön kväll. Sitter på en parkbänk och väntar på att få hämta dottern. Bra att alltid ha en bok med sig ifall tillfälle bjuds. Så skönt att läsa utomhus, där tanken får flyga fritt. Imorgon är det dags för sista rycket med min egen bok. Vad spännande det ska bli att få "föda" den!

Av Annika Gelin - 7 augusti 2013 16:12

Äntligen fick vi till en riktig cykeltur som vi pratat om i flera år! Hemfjärden runt med Anders och Marie. Det är ju så lätt egentligen, bara bestämma sig och packa en rygga med kaffetermos och vatten. Ett dopp blev det också längs vägen, i svalt och mjukt vatten. Med morgonens extratur blev det 5,6 mil. Det känns gött därbak! Skönt att landa på altanen! Nu är bara den stora frågan- vad händer med pirogerna i matsäcken?

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards