Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Annika Gelin - 6 maj 2013 22:15

Det var det vackraste jag sett i sportsamnanhang. AIK-spelare och IFK- Göteborg stod varannnan spelare, arm i arm framför en jättebild av den bortgångne målvakten Turina. De tusentals på läktaren i tystnad. Så tyst, böjda huvuden, kollektiv sorg, en match som kom i andra hand. En fotbollsfest som blev en begravning där kärleken flödade över alla gränser. Tårarna bara rann.

Av Annika Gelin - 6 maj 2013 19:59

Ja, det blev en grön och skön helg! Fotboll mest hela tiden- och du, jag tycker att grässäsongen är underbar! Så skön avkoppling att sitta och kolla när sonen eller dottern lirar. Det är dramatik, glädje, sorg, kämparanda och kärlek! Efter mannens comeback som domare i lördags var det dags för sonens match igår. Supertrevliga föräldrar och vinst över Forward, det gav energi! Efter lunchen ringde telefonen. 02-orna saknade domare, matchen började om en halvtimme, kunde mannen ställa upp? Jomenvisst, mer kaffe, mer snack, mer fotbollsfeeling! Kvällen fick ett härligt slut med grillning hos grannen. Gött slut!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards