Alla inlägg den 11 april 2013

Av Annika Gelin - 11 april 2013 22:14

Vissa dagar är det roligare än andra att vara informatör. Som idag. En kär medarbetare ska snart gå i pension trots att ingen kan fatta det, han ser likadan ut som när jag började på arbetsplatsen. Han är väldigt klok och jag gillar honom verkligen. Så idag är min uppgift att fånga hans yrkesliv på papperet. Sätta hans historia på pränt. Vi får några trivsamma timmar på ett fik. Frågor och svar. Tänk att ett yrkesliv går så fort! Lite sentimentalt och sorgligt känns det. En person som jag uppskattar ska dra sig tillbaka. Jag har sagt att jag kommer att sakna honom och jag hoppas att han ska sakna mig. För då har ju vår gemensamma resa betytt något. Det är också det han kommer fram till i summeringen, att det är möten med människorna längs vägen som fastnar. Det roliga vi upplevt tillsammans. Det tar jag med mig från vårt samtal, en än starkare tro på att möten är en huvudingrediens i livet.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards