Alla inlägg den 8 april 2013

Av Annika Gelin - 8 april 2013 22:59

Cyklade en tur ikväll. Dey var kylslaget men fullt av vårtecken. Glad vårkänsla i luften. Katter på språng, raggarbil som plötsligt gasade på. Nu startar vu

Av Annika Gelin - 8 april 2013 01:56

Det är natten mot söndag. Ligger vaken och låter tankarna snurra. Hjärnan är ett hjul som inte stannar fastän kroppen är krossad. Den omtumlande showlördagen är fortfarande med mig, surfar på vågor av adrenalin och endorfin. Hade ont överallt när jag vaknade imorse. Men lyckokänslan efter en helt fantastisk dag och kväll är starkare än smärtan i fötter och höfter. Allt stämde, från det att vi klev in på scenen kl 8 på morgonen tills vi klev av den med packning och allt vid 21.30 Och när vi provade ljudet fick jag tårar i ögonen, det var SÅ bra! Att repa igenom föreställningen två gånger innan gav oss råg i ryggen. Hur det än är så reagerar kroppen på spänningen, och det accelererar fram tills det börjar. Sen brukar det släppa. För mig släppte det efter Edith Piaf. På andra repet tappade jag plötsligt texten. Inte så kul! Men då gäller det att tänka på det positiva, att det var bättre att det hände då än i skarpt läge. Så efter det kritiska numret kunde jag njuta. Och jag kände att alla Glödbrudar och bandet njöt hela kvällen. Det här vill vi göra igen! Makalöst! Nu kan jag nog sova. Det är ingen fara att vara vaken nån timme då och då. Det får man ta efter en sån helg! Tänker på mormor och farmor, de var med mig hela föreställningen och särskilt i det ögonblick när man står och väntar på att få gå ut på scenen. Då kände jag deras närvaro. Det gav mig styrka att kasta mig ut.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards