Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Annika Gelin - 26 februari 2013 21:51

Det finns dagar när man har tappat fotfästet. Tappat orken. Inte är sugen på nåt. Inte har drivet eller riktning eller rytm. Världen är bara stor och kall och fullskiten. Och man fryser och nyser och är ledsen inombords för sorger och bekymmer som tynger axlarna. Då vill man bara gå i ide och sova tills en av de andra dagarna kommer. När solstrålarna letar sig in och allt det där mörka, frusna tinar upp och blir till en vårbäck som porlar.

Av Annika Gelin - 26 februari 2013 18:58

Jo. Visst tyckte jag att den var vacker. Majestätisk. Men vad hjälpte det när hela mitt inre skriker efter vår. Jag har kämpat länge med mycket. Och Jag ser så många omkring mig nu som kämpar med olika saker. Med hälsan, med ekonomin, med kärleksbrist. Jag ser hur de sträcker sig efter solglimtar, deras kroppar har brist på livskraft. Gode Gud, låt det bli vår nu så våra frusna själar kan få slå ut iblom!!!

Av Annika Gelin - 26 februari 2013 16:32

Björken reste sig stolt och silverskimrande frostig. I bilen satt jag och kände redan från början att orken var låg. Huvudet fullt av snuva, massor att göra, möten och deadlines.
Jag kämpade på, jag tog mig igenom dagen och betade av. En del dagar får man bara beta av, bocka av. Sen får man lägga sig på sängen. Inte kul med den evinnerliga viruskarusellen. Det är nu vi behöver vårtecknen. Känna vårkänslan spira. Nu är vi som vintertröttast, blekast, glåmigast. Men det vänder snart. Försvinn jäkla baciller! Far åt pipsvängen!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards