Alla inlägg den 23 februari 2013

Av Annika Gelin - 23 februari 2013 17:58

Blev så glad när jag kom hem och såg bokreakatalogerna i posten. När man är som mest vintertrött i slutet av februari kommer bokfesten som en glad bonus. Inte för att jag står och häckar utanför dörren när de öppnar, böcker kan man ju få billigt året om om man vill. Det är mer förväntans glädje, att få brygga en kopp kardemummakaffe och sätta sig med pennan och önska. Den där verkar spännande, och den! Såg i dagens DN att Portland är ett resmål jag skulle gilla. Där finns nämligen världens största bokhandel med 8000 besökare varje dag. Där skulle jag älska att gå vilse på 7000 oändliga kvadratmeter fyllda med böcker! Vilket paradis!!

Av Annika Gelin - 23 februari 2013 11:47

Sportlovstider. Då är det mycket skidor både ute och inne! Jag gillar det, skidor är barndom för mig! Pappa Gunnar är inbiten skidfantast och det har smittat av sig. Vinterstudion på TV, en skål apelsiner, en brasa, det är gemytligt och vintertrevnad! Just nu är det Tjejvasan på TV. Jag minns det som igår. Loppet, rörelseglädjen, folkfesten men också uppladdningen med Marie, kosttänket som innebar att vi proppade i oss veckan innan. Så skulle man göra. Sen att hon fick sitta och skämmas hela bussresan upp över mitt eviga vädersläppande var en annan historia. Skidor är trots det förknippat med hälsa och glädje för mig! Gå på tur, det är livet!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards