Alla inlägg den 14 februari 2013

Av Annika Gelin - 14 februari 2013 21:20

Mitt hjärta sväller ömt när jag ser honom. Pojken som möter mig på skolgården varje dag med ett glatt "tjena!" Alltid lika solstrålande glad vill han prata med mig. Samma känsla när jag ser ett litet barn hänga om sin pappas hals. En liten hand håller tag. Trygghet. Farbrorn som klappar på sin frus kind. Hon är hans stora kärlek. Mannen som ger sin fru en puss och säger"Vad du är vacker!" Efter tjugo, trettio, fyrtio eller femtio år är hon det vackraste han vet! Arbetskamraten som ser att kollegan kämpar och hämtar en kopp stärkande kaffe. Peppar på. Vardagens människor, kärlek i vardagen. Som ett par tofflor som aldrig kan ersättas av en lyxigare variant. Det finns inget skönare!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards