Alla inlägg den 8 februari 2013

Av Annika Gelin - 8 februari 2013 14:10

En gång i tiden var jag en väldigt sportig tjej. Mina vuxna år fram till och med 1997 som en peak var väldigt fysiska. När jag jobbade som mellanstadielärare och dansbandssångerska gick jag upp och sprang före jobbet. Bara en sån sak! Jag simmade ofta, cyklade en del och dansade. 1997 tog jag tjejklassikern och sprang halvmaraton med min lika rörelseglada kompis Marie. Styrketränade med Bosse. Jag mådde så bra, var sällan sjuk och aldrig deppig. Med åren och barnen och jobbet har det blivit krångligare. Fler saker slåss om tiden. Jag har kämpat och joggat så mycket jag bara orkat. Viljan och lusten att träna mer är stark! Idag fick vi på jobbet en kick därbak av den underbara läkarkollegan Anahita. Hon föreläste om fysisk aktivitet och sen kollade hon vårakroppar, BMI och fettprocent med mera. Jag hade bra förutsättningar men lite för hög fettprocent. Potentialen för större muskelmassa fanns! För mig blev det den kick jag behövde. Nu mina vänner lovar jag att göra följande: röra mig 30 minuter om dagen, springa eller cykla 3 timmar i veckan och styrketräna- hemma eller borta- två gånger i veckan. Jag börjar idag och har avstämning här på bloggen varje vecka, med måldatum 5 april i etapp 1! Min utgångsvikt är 76,4 och mitt midjemått 81 cm. Nu kör vi!!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards