Alla inlägg under januari 2013

Av Annika Gelin - 26 januari 2013 14:33

Cup för tjejerna idag på Adolfsbergsskolan. Jag hamnade i korvmojjen, affärerna går lysande. Kokkorv och fotboll är ju en klassiker!

Av Annika Gelin - 25 januari 2013 22:01

Åh, vilket party! Så kul det blev med tio bruttor som dansade loss och glittrade ikapp! Och lillasyster Filippa två år var vildast av alla på dansgolvet. Anna-Malin och jag hann dricka kaffe och prata ikapp. Och Bosse skötte hamburgarna och var snygg i sin vita kavaj. Viljen discoKaj! Härligt!

Av Annika Gelin - 25 januari 2013 06:51

Vaknade gradvis i morse. Första gången av en stressdröm 4.44 Andra gången kl 05 när mannens klockradio skrällde. Tredje gången när rumpan landade på en kylskåpskall toaring. Och efter duschen var jag vaken, helt klart. Men barnen sover än, de har ingen som helst lust att gå upp en bister vintermorgon som denna. Det har inte jag heller, men vem har väl det? Sen när man väl kravlar sig upp rullar dagen på. Men aldrig är väl längtan som störst efter ljusa junimornar med fågelkvitter utanför fönstret. En kvillrande aprilmorgon skulle också duga bra. Nåja, det komner väl.

Av Annika Gelin - 24 januari 2013 22:41

Såhär års är det hindersmässa i vår stad. Det luktar brända mandlar i varje gathörn och knallarna fyller torgen med korv, plastpåsar, fårskinn och annat trevligt. Jesper och jag har som tradition att gå en sväng. Känna in stämningen, äta en färsk sockermunk och småprata lite. Så mysigt vi hade! Sen åt vi mat på Jensens och pratade lite mera. Det var skönt att komma in i värmen för som vanligt var det smällkallt i januarikvällen. En fin kväll!

Av Annika Gelin - 24 januari 2013 22:29

Vi har alla våra små egenheter. En av mina är att samla på vardagens små guldkorn. Till exempel att sätta sig med en kopp kaffe och en penna och ringa in den kommande veckans TV-höjdare i en färsk TV-bilaga. Mysigt!

Av Annika Gelin - 24 januari 2013 19:27

Vi har alla våra små egenheter. En av mina är att samla på vardagens små guldkorn. Till exempel att sätta sig med en kopp kaffe och en penna och ringa in den kommande veckans TV-höjdare i en färsk TV-bilaga. Mysigt!

Av Annika Gelin - 23 januari 2013 12:25

Ibland i livet är det bara att jobba på, inte tänka för mycket, fokusera på solskenet och ignorera regn och rusk. Tog därför med mig datorn till Nya Teatern häromkvällen där dottern börjat på kurs. Skrattade lite åt min tillfälliga arbetsplats helt utan ergonomi. Men jag kände mig nyttig och fick artikeln skriven. Och dottern improviserade glatt i sin grupp i rummet intill.

Av Annika Gelin - 20 januari 2013 21:10

Ja, det blev en snöjogging idag! Vintern visade sig från sin allra vackraste sida, -5 grader och glitter från allt det vita. Klämde några situps och hantlar när jag ändå var i farten. Sen blev det fortsättning på avjulandet, läxor, nåt ärende och tvätt. Nu är jag riktigt trött i hela kroppen och vänsterfoten är ond så in i vassen. Lite läsning och sen "Akuten" så är söndagskvällen slut.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards