Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Annika Gelin - 17 januari 2013 21:35

Det är samma känsla som när man gick på skattjakt. Pirret i magen inför fyndet. Vad ska jag hitta idag? Jag pratar om att fynda på andrahandsaffärer. Eller förresten, nuförtiden heter det vintage. Dottern och jag gick på jakt på Erikshjälpen häromdagen. Där kan man hitta det mesta. En röd handväska och en blå skål som passar perfekt till vackra sallader har jag hittat där förut. Nu blev det några böcker till mig och några till dottern. Hoppade till av glädje gjorde jag när jag såg en bok ftån barndomen. "Löjliga familjerna" av Gunnel Linde. Nu har vi läst om både familjen Jajamensson och familjen Ingalunda. Dottern ligger med stora öron och bara tar in. Precis så som jag gjorde när jag var nio år.

Av Annika Gelin - 17 januari 2013 18:26

Sitter på bussen. På väg hem. Har jobbat länge idag och betat av på listan. Det är så skönt att få sitta utan att behöva rusa iväg. Nu längtar jag hem, till min familj, till våra hamburgare. Längtar att få komma hem och steka på baconburgarna, höra hur det fräser, känna hur magen ler förväntansfullt. Att få sitta där med mannen och barnen runt bordet och småprata en vanlig torsdag, det är härligt! En stund i vardagen som betyder allt. Jag uppskattar guldkanten, får energi av det lilla extra. Men vardagen är basen. Det är den jag älskar. När allt är som vanligt. Det är lyx för mig.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards