Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Annika Gelin - 13 januari 2013 19:13

Att vara sjuk innebär nästan inga fördelar, men det finns en. Böckerrna. De man inte hinner läsa annars är plötsligt inom räckhåll. Fick låna den omtalade trilogin som börjar med "Femtio nyanser av honom" av min goda granne och nu är jag i del två. Säga vad man vill om storyn- ung, snygg oerfaren litteraturstudent möter något äldre snygg och världsvan vd och blixten slår ner. Passion och allt som därtill hör. Böckerna säljer som smör och de ska filmas. Alltså måste det finnas ett behov av genren- och förresten, kärlek vill väl alla ha, även i bokform? Måste nog infoga en dikt sim jag skrev, det är många år sen nu:

Det är så lätt att tala om kärleken
Att skriva sånger och hylla den
Men när det blir verklighet
Är det ingen som kan eller vet

Det är så lätt att tycka i kärleken
Att se filmer och prisa den
Meb att sagor är overklighet
Är realitet

Det är så lätt att tro på kärleken
Att bygga slott som rasar sen
Men hur många ruiner vi än ser
Finns det inget som betyder mer

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards