Alla inlägg den 6 september 2012

Av Annika Gelin - 6 september 2012 21:50

När inget finns

när man inte ens orkar

vara någon

finns något

att bara få vara

hos någon


Jag tänker på er som igår mist tryggheten. Vill att ni ska veta att vi är många som tänker på er och som är ledsna.  

Av Annika Gelin - 6 september 2012 18:50

 

Vips så gled vi in i hösten! Jag märkte det på mig själv när jag inte längre suktade efter grillat på tallriken. Istället kom andra bilder upp i mitt huvud. Och du som är hungrig ska inte fortsätta läsa nu. En levergryta, där brandgula morotsslantar simmar i grädde med nykokt lingonsylt. Pösig ugnspannkaka med bacontärningar och kanel - och sockerdoppade äppleklyftor i smeten. En rykande köttfärslimpa omgiven av gul lök och potatiskaka med ganska generös vitlökstouch. Kreolskans gryta med små rara syltlökar och svarta oliver till jasminris och iskall öl. En klassisk köttfärspaj med ett osttäcke som vill lyfta formen till väders. Plommonspäckad fläskkarré med potatisgratäng - nej, nu svimmar jag av hunger! Men kanske det bästa av allt - en fet portion korngryn med fläsk och tranbärssylt! Oh, my god! Hummern då? Jo, det är höjden av lyx. Höstens hummerfest. Och om vi ska prata efterrätter så är det äpplet i alla dess former som får vara ingrediensen som bär. Kanske med mandelmassa som krydda? Nu ska jag gå och äta renskav med kantareller!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards