Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Annika Gelin - 2 augusti 2012 23:44

 

Mamma och pappa. Ni födde mig och tog hand om mig. Den 13 februari 1970 såg jag dagens ljus. Sedan dess har ni tagit hand om mig, gett mig en barndom där kärleken till mig och mina systrar överskuggat allt, varit det viktigaste.

Idag - och alla andra dagar som jag fått förmånen att dela med er var det än är tänker jag på det. Vilken enorm lycka och tacksamhet jag känner för att just jag fått er som föräldrar. Vi gick i skogen idag och plockade blåbär, vi satt nere vid sjön och pratade. Drack kaffe. Åt en bulle. Sen tog vi ett dopp. Det var enkelt och somrigt och alldeles underbart. Samtalet gick från det ena till det andra - och fortsatte på balkongen hemma i Önnemo. Jag njöt av timmarna och jag vet att ni gjorde detsamma. Skulle ha velat stanna tiden där vid sjön, den går ju alldeles för fort. Men det går ju inte. Så tills vi ses igen - och till nästa dopp - simma lugnt, ni är viktiga i mitt liv. Älskar er mer än jag kan uttrycka. Så är det. Även om jag passerat de 40 så är jag ett barn ibland.

Av Annika Gelin - 2 augusti 2012 22:58

Hade tänkt att skriva om en alldeles underbart somrig torsdag. Om bad, blåbär och kräftor på mina föräldrars balkong. Men jag får göra det såfort Iphonen har laddat så jag kan få loss bilderna. Istället får det bli en rapport från en annan sommardag. En annan torsdag som blev så där skön och härlig som man önskar sig. När mitt virus hade lättat lite ur kroppen och sonen tillfrisknat från en intensiv matförgiftning vaknade vi en dag och hade lust att ha väldigt roligt. Vi tyckte att vi behövde det. Barnen ville åka till Parken Zoo i Eskilstuna så då gjorde vi det. Det blev en alldeles perfekt utflykt. Lagom långt, lagom varmt, alla var sams och förväntansfulla, inställda på att njuta. Dessutom hade vi med min systemkamera som sonen och jag slog om att få använda. Krokodiler, uttrar, säla och andra djur såg vi - och så strutsarna. Man kan ju bara le när man ser dem. Med den halsen - tur att man inte hade den i alla fall när virusetoch det halsonda slog till! På hemvägen badade vi i det vackra Mälarbaden - och maten i Kvicksund smakade sommar på en pizzeria i Kvicksund med utsikt mot båtarna. Härligt! 

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards