Direktlänk till inlägg 13 juli 2012

Modershjärtat - fick pauser på Mossbylund

Av Annika Gelin - 13 juli 2012 08:58

Jag är intresserad och fascinerad av fenomenet stress. Läser en del om det i jobbet och har funderat massorring vad som orsakar olika typer av stress och hur vi kan hantera det naturliga ting som faktiskt stress är - så att det inte går överstyr och gör oss sjuka. Under vår härliga vecka på Mossbylund pausade jag då och då med den fascinerande boken Modershjärtat av Katerina Janouch. Det är den senaste i serien om flerbarnsmamman och barnmorskan Cecilia Lund. En kvinna mitt i livet om hennes relationer och tankar kring att få ihop en brokig och vibrerande tillvaro. Härlig kvinna, härlig bok! Jag tycker att det är mycket spännande att diskutera livet i mitt-i-livetfasen med andra mitt-i-livetkvinnor - och män! Vad är det som gör livet levande - och när blir stress en belastning? Har många tankar kring det hela - och vill du diskutera så hör av dig! En kopp kaffe blir lätt en hel kanna när vi kommer in på dessa frågor. Missade "Kropp och själ" på P1 igår, måste lyssna i efterskott. Det handlade om just stressen i det moderna livet och hur vi kan göra för att må så bra som möjligt.    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Gelin - 24 mars 2017 21:19

Så efterlängtad! Den väcker oss till liv igen! Våren är här! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:39

Underbart! Så kul att fota show! I'm Every woman. Så roligt det ska bli! Scenen väntar! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:37


Så går vi in i det nya året. Så nytt, så fräscht och oskrivet! Så många möjligheter och spår! Jag njuter. Så väldigt skönt att ha en vår i sikte och en sommar sen som kommer. Det här senaste halvåret har jag lärt mig massor om hur det kan vara i live...

Av Annika Gelin - 25 december 2016 17:24

Så kom julen. Efter en lång, mörk och snålblåsig motvindshöst. Hela december är som en utsökt förrätt. Förväntan byggs upp. Tyvärr för lite musik i år, för tomt och tyst. Men i saknaden växer längtan och drivkraften att förändra. Till nästa jul blir ...

Av Annika Gelin - 13 december 2016 22:41


Den här hösten går mot sitt slut. December är vanligtvis en tid jag älskar. Efter några mörka månader går vi in i ljuset, sången och den inre värmen. Den här hösten liknar ingen annan. Minsta möjliga musik betyder minus i tillvaron. Utmaningarna har ...

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards