Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Annika Gelin - 1 juli 2012 11:59

 

Annelie och jag under solen. På bryggan, vågorna kluckar. Måsarna skrek. Vi pratade. Vattnet var friskt, jag simmade ut till näckrosorna. En underbar start på semestern!


Av Annika Gelin - 1 juli 2012 11:29

 

Sista dagen på jobbet innan semestern. Massagetid för att få bort domningar i händerna. Sonens match i Örebrocupen. Morbrors 60-årskalas. Barnvakt till granntjejerna. Så såg agendan ut, välplanerad och precis.

Ända tills jag upptäcker dotterns läpp som är som ett ända stort infekterat sår. Förstod direkt att det måste ses av en läkare - eller tandläkare. I det ögonblicket lade min hjärna av. Hur skulle jag få ihop det? Sista rycket på jobbe och sen dagens vikigaste händelse - sonens match. Jag ahde ju lovat dyrt och heligt att komma, eftersom jag inte kunde se torsdagens matcher. Men schemat höll - och vi fick hjälp med den otäcka läppen trots att de missat oss i receptionen. Tack snälla tandläkaren som tog dig tid ändå, tack morbror Torbjörn som bjöd på trevigt kalas, tack Carin på jobbet för en fin sommarlunch, tack IFK Kumla P98 för att ni kämpade och tog er vidare - och tack kära grannar för hjälp med dottern och tack för silltårtan som gjorde kvällen så skön till slut!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards